دستگاه قالیشویی چیست؟

دستگاه قالیشویی چیست و  چه مشخصاتی باید داشته باشند .
قالیشویی یعنی ترکیبی از ٤ مرحله شامل :
-گردگیری فرش
-شستشو و آبکشی فرش
-آبگیری فرش
-خشک کردن نهایی فرش

بر حسب نیاز و با توجه به شرایط جغرافیایی و محدودیت مالی ، یک قالیشویی می تواند مرحله گردگیری را حذف و یا بصورت الزامی اجرا کند. بعنوان مثال : شما در استان سیستان و بلوچستان قطعا به ماشین گردگیری فرش احتیاج خواهید داشت.از طرف دیگر شما در مازندران به هیچ وجه به این مرحله نیاز نخواهید داشت .
یا دقیقا در جای گرم و خشکی مثل استان سیستان و بلوچستان نیاز ضروری به یک فضا جهت ایجاد حرارت و خشک کردن نهایی فرش نمی باشد ( هرچند گردو غبار محلی نیز عاملی هست برای اجبار در بکارگیری یک فضای بسته به جای فضای باز و استفاده از نور خورشید.).
در عوض در استان مازندران با وجود هوای مرطوب و سرد باید فرشها را پس از آبگیری به واحد خشک کن حرارتی ( اتاق گرمخانه و ..) تحویل داد.
اولویت اصلی در انتخاب ماشین آلات قالیشویی ، دستگاه آبگیر فرش هست ، چرا که شما با ساده ترین وسیله شستشو می توانید فرش را به هرجهت شستشو بدهید حال ممکن هست درزمان طولانی تر انجام شود ولی امروز قالیشویی یعنی ماشین آلات . اگر در انتخاب خود دقیق نباشید اطمینان داشته باشید در این پروژه ضرر و زیان مالی فراوانی خواهید داشت و البته اعتبار شما زیر سوال خواهد رفت.
در ابتدا بهتر است دستگاه آبگیرفرش را به شما معرفی کنیم
🔴 آبگیر فرش در مدلهای مختلف وجود دارد :
-آبگیر دیگی
-آبگیر لوله ای 4 لوله یا n لوله
-آبگیر لوله ای فرش تک لول مدل بدون درب
-آبگیر لوله ای فرش تک لول مدل درب دار
❌آبگیر دیگی فرش را چروک و مچاله و باعث پارگی فرشها می گردد.
❌آبگیر لوله ای 4 لوله یا n لوله :

این آبگیر اولین بار توسط یکی از کارگاه های فعال طراحی و پس از ثبت اختراع ساخته و روانه بازار گردید.ولی دیری نگذشت که به دلیل نقص فنی آن هم وجود نابالانسی و هم وزن نبودن فرشها ( فرشها باید دو به دو روبروی هم کاملا هم وزن باشد که عملا همچین چیزی اتفاق نمی افتد .) ضمنا به دلیل لرزش موجود در دستگاه با محدودیت سرعت روبرو هستیم و باید با سرعت نهایتا ٥٠٠ دور در دقیقه دوران کند که این سرعت هرگز نمی تواند آبگیری مطلوبی خصوصا جهت تراکم های بالا داشته باشد.در این دستگاه فرش بصورت یک در میان خشک و خیس آبگیری می گردد و باعث زرد شدن فرشها می گردد. خطر و ناایمن بودن این دستگاه ( خطر شکستگی محور به دلیل وجود نابالانسی شدید و لرزش شدید )نیز یکی دیگر از عوامل خارج کردن این طرح از میدان تولید بود.

اگر بخواهیم با یک بودجه محدود روی یک سرمایه گذاری فکر کنیم بهتر است ابتدا باابعاد فنی شغل مورد نظر آشنا بشویم .

بطورکلی یک کشاورز زمانی می تواند در مورد ماشین آلات کشاورزی با آن تنوع بالاانتخاب صحیحی داشته باشد و یا اظهارنظر کند که خود به کشاورزى اشراف داشته باشدو این شغل را به معناى واقعى لمس کرده باشد .

در نظر بگیرید که شما یک خریدار ماشین آلات کشاورزی باشید و هیچ درموردکشاورزى ، کاشت و برداشت و .. ندانید واضح است که سوال شما از فروشنده بابت قیمت ماشین آلات کاملا اشتباه هست چرا که از کجا باید فروشنده بداند که خریدار برای چه حجم محصول ، چه نوع محصول ، چه مساحت زمین و یا .. قصد سرمایه گذاری دارد و از آن گذشته از کجا معلوم که فروشنده به جهت مقاصد شخصی خود پیشنهاداشتباهی را عنوان نکند.

.

خریداران عزیز می توانند برای مشاوره و خرید محصول با شماره ذیل در تماس باشند:

تلفن دفتر شیراز: 37217100 – 071

تلفن همراه: 09171183650

ایمیل: info@pjshiraz.ir

شما عزیزان می توانید از طریق فرم ذیل نیز با گروه صنعتی پارس جک در ارتباط باشید

    نام شما (الزامی)

    آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

    موضوع

    پیام شما

    چهار × دو =