دستگاه آبگیر لوله ای

دستگاه آبگیر لوله اى فرش
درب دار یا بدون درب ؟
ابتدا قصد براین هست که آبگیر لوله ای را تشریح کنیم تا بدانیم اجزای اصلی آن چیست و تغییرات به چه شکل می تواند پدیدار شود .

دستگاه آبگیر لوله ای که براساس نیروی گریز از مرکز و چرخش توری انجام می گیرد باعث می شود تا فرش بازشده داخل توری ، آبگیری گردد بدیهی هست که هرچقدر سرعت چرخش بیشتر باشد ، قدرت آبگیری بالاتر خواهد بود.

زمانی که صحبت از چرخش یک توری ( لوله) به میان می آید ، بلافاصله نیاز دو تکیه گاه برای نگهداری دوسر لوله احساس می گردد .

خوب مسلما از آنجاییکه یک سر لوله می تواند بسته باشد پس یک شافت متصل به توری ( لوله ) روی یک تکیه گاه ( یاتاقان ) قرار می گیرد . این قسمت درعقب دستگاه قرار دارد و اما قسمت جلو .

از آنجاییکه فرش باید از یک دهانه لوله وارد گردد ، پس باید دهانه لوله بازباشد تا فرش به داخل لوله هدایت شود .

حال تفاوت دستگاه آبگیر لوله اى درب دار و آبگیر لوله اى بدون درب اینجا مشخص می گردد که این درب چیست ؟ و نیاز آن چیست؟

اگر دهانه لوله خشک کن لوله اى را داخل یک بلبرینگ بزرگ تعبیه کنیم وبلبرینگ را در تکیه گاه ( یاتاقان ) خود قرار دهیم ، لوله از قسمت جلو نیزدارای یک تکیه گاه خواهد بود . پس محور لوله توری شکل روی دو تکیه گاه قرار خواهد داشت و به راحتی شروع به چرخش خواهد کرد .

🔵حال اشکالات این طرح چیست ؟

در دستگاه خشک کن لوله اى بدون درب یعنی دهانه باز ، شما از سر جلو یک بلبرینگ بزرگ به قطر داخلی تقریبی ۴۰ سانتی متر را خواهید داشت که نیازبه روانکاری ( گریس یا روغن ) خواهد داشت . برای محافظت از گریس و یاروغن ، باید در طراحی تکیه گاه یا یاتاقان مربوطه ، کاسه نمد پیش بینی گرددتا لوله توری شکل که ، از داخل بلبرینگ عبور کرده در قسمت جلو و عقب بلبرینگ نیز از داخل کاسه نمد های بزرگ عبور کند تا روان کننده اجازه خروج از بلبرینگ به سمت بیرون را نداشته باشد .

ولی اینجا یک اشکال بوجود می آید که کاسه نمد با این ابعاد از یک فنر قوی و سیلیکون فشرده برخوردار هست که دقیقا شبیه یک لنت ترمز به لوله خشک کن چسبیده است و لوله توری آبگیر در هنگام چرخش باید از داخل این کاسه نمدها بچرخد و باید با نیروی بسیار زیاد اصطکاک مقابله کند .

این یعنی استفاده از یک موتور با حدود ۸ برابر قدرت برای چرخش لولهآبگیر لوله اى و مصرف برق توجیه ناپذیر .

بنابراین در ساخت این دستگاه خشک کن لوله اى از وجود کاسه نمد استفاده نمی شود و روغن و گریس به قسمت خارجی بلبرینگ پرتاب می گردد و سپس از مخزن بلبرینگ خارج می گردد و این یعنی خرابی و کچلی بلبرینگ و به سرعت ایجاد صداهای گوش خراش و بعد از یک مدت کوتاهی ، خرد شدن بلبرینگ و یک هزینه تعویض بسیار زیاد بلبرینگ با سایز بالا و توقف در کار و مشکلات دیگر .

🔵آبگیر لوله ای درب دار :

در دستگاه آبگیر لوله اى درب دار فرش ، ما به جای استفاده از یک بلبرینگ بزرگ از یک درب استفاده می کنیم که در هربار استفاده ، این درب باز میگردد و فرش لول شده به داخل توری خشک کن لوله ای هدایت می گردد و بعد از آن درب بسته می شود .

این درب در واقع یک مخروط ناقص میباشد که داخل دهانه لوله که آن هم یک مخروط داخلی دارد قرار می گیرد و fit می گردد و به عبارتی لوله و درب که شامل تعدادی بلبرینگ میباشد ، حکم یک جسم واحد را خواهد داشت و با هم محوری بی نظیری باهم به چرخش در می آیند .

این قسمت روی یک شافت قراردارد که این شافت تکیه گاه قسمت جلوخواهد بود.

خریداران عزیز می توانند برای مشاوره و خرید محصول با شماره ذیل در تماس باشند:

تلفن دفتر شیراز: 37217100 – 071

تلفن همراه: 09127166007

تلفن همراه: 09171183650

 

ایمیل: info@pjshiraz.ir

شما عزیزان می توانید از طریق فرم ذیل نیز با گروه صنعتی پارس جک در ارتباط باشید

    نام شما (الزامی)

    آدرس پست الکترونیکی شما (الزامی)

    موضوع

    پیام شما

    پانزده − سیزده =